Sportolás várandósan
A várandóság közben sem kell lemondanunk a sportról, azonban legyünk körültekintőek, hogy a megfelelő mozgásformát válasszuk.

Szerencsére számos lehetősége van a kismamáknak maguk formában tartására.  A következőben néhány biztonságosan űzhető sportról írunk.

 Kismamatorna

Ez a legjobb megoldás, mivel felkészült, kismamákra specializálódott oktató tartja, aki teljes mértékben ismeri a kismamák igényeit. Érdemes a szülésre választott kórház által szervezett órákra járni. A kismamatornán felül, itt szülésre való felkészítés is részét képezi az óráknak. Így pénzt és időt is spórolhatunk. Érdemes szétnézni a fitnesztermekben is, mert egyre gyakoribbá válnak a kismamákra specializálódott órák.

 Úszás

Az úszáshoz válasszunk olyan uszodát ahol, biztosan nem veszélyeztet fertőzés. A felfázás elkerülése érdekében hosszú ideig semmiképpen ne tartózkodjunk a hideg vízben, viszont a meleg víz növelheti a fertőzés veszélyét. A mellúszás mellett a hátunkon is ússzunk néhány hosszt.

 Séta, kirándulás

A legegyszerűbb megoldás a séta. Naponta két kilométer séta már teljesen ideális. Figyeljünk arra, hogy az állóképességünknek megfelelő távot, időtartamot és emelkedőt válasszunk. Ha tehetjük ragadjunk meg minden alkalmat, menjünk hosszabb sétára akár barátaink, családunk vagy akár kutyánk társaságában is.

 
Nordic Walking

Ez is gyaloglás, de sokkal komolyabb módon. A helyesen végzett gyakorlat az egész testet átmozgatja. A botok használata tehermentesíti a lábakat segíti az egyensúlytartást, viszont a felső test izmai dolgoznak. Serkenti a vérkeringést, jótékonyan hat a vércukorszintre és az alacsony vérnyomásra a heti két- három alkalommal szabad levegőn végzett egy órás edzés.

 Kismamajóga

Ez a sport kifejezetten kismamáknak kifejlesztett, módosított jógagyakorlatok, amelyek biztonságban végezhetők. Korai szakaszban a csípő körüli izmok, erősítése és nyújtásán van a hangsúly, míg később már a vajúdásra felkészítő helyzetek és légzőgyakorlatok kerülnek előtérbe. A kismamajógán természetesen a meditáció is lényeges eleme.

 Aquafitnesz

A legmegfelelőbb sport a várandós nők számára! A vízben sokkal könnyebben mozoghatunk, kímélhetjük a gerincoszlopot, ízületeinket a súlytalanságunknak köszönhetően. Éppen ezért olyan gyakorlatokra is képesek vagyunk, amiket normál esetben nem tudnánk elvégezni. Szülés után érdemes babaúszásra is járni gyermekünkkel.

 

Amennyiben veszélyeztetett terhesség áll fent, kerüljük a sportot!

 


<< Vissza a hirekhez