Ön a "szépeknek" vagy az "átlagosoknak" fenntartott ajtót választaná?
A nők önismeretét, önbizalmát tesztelte a Dove a legújabb, "Válaszd a szépséget" kampányát bevezető akcióban, amelyben a nőknek maguknak kellett eldönteniük, hogy a szépeknek, vagy az átlagosoknak kijelölt ajtón mennek-e be egy épületbe.

Egy érdekes kísérlettel vezette be új kampányát a Dove. A cég öt különböző városban, Sanghajban, San Franciscóban, Londonban, Sao Paulóban és Delhiben egy-egy épület ajtajaira táblákat tett ki: az egyik ajtóra azt, hogy "átlagos", a másikra azt, hogy "szép", holott mindkét ajtó ugyanoda vezetett.

Arra voltak kíváncsiak, hogy az épülethez érkező nők hogyan reagálnak a feliratokra, melyiket választják, és melyiken mennek be.

A legtöbb nő az "átlagos" feliratú bejáratot választotta – voltak, akik gondolkodás nélkül, és voltak, akik némi hezitálás után. A döntésről utólag volt, aki azt mondta, hogy nagyon különös érzés volt szembesülnie azzal, hogy hogyan látja magát, milyen az önbizalma, a szépséget pedig valójában csak egy távoli célnak látja. Többen utólag sajnálták, hogy az átlagos ajtót választották, és rosszul is érezték magukat, mert ők maguk értékelték saját magukat átlagosnak.

Voltak azonban olyanok is, akik különleges napokon, vagy csak nevetve  a "szépek" ajtaján léptek be, majd arról beszéltek, hogy elégedettek voltak a döntésükkel, mert ez olyan érzés volt számukra, mintha tudatnák a világgal, hogy szépnek érzik magukat.

A Dove a kísérlettel arra akart rámutatni, hogy az, hogy a nők szépnek érezzék magukat, valójában egy napi szintű döntés kérdése is, új kampányuknak ezért a "Válaszd a szépséget" (Choose beautiful) címet adták, és arra akarják ösztönözni a nőket világszerte, hogy legyen elég bátorságuk a szépek ajtaján bemenni.

HVG

(http://hvg.hu/plazs/20150407_Video_On_a_szepeknek_vagy_az_atlagosoknak)


<< Vissza a hirekhez