Tanácsok a kismamáknak
Terhesség alatt még a nagyon elhízott terheseknek sem ajánlatos fogyókúrázni. A terhes nő egyszerre keveset egyen vagy igyon. Naponta többször étkezzen, étele könnyű, emészthető legyen.

Egy átlagos termetű nő testsúly-gyarapodása a terhesség ideje alatt általában 11,2–13,5 kg, vagy másként számítva: 0,9–1,4 kg/hónap. A 13,5–15,8 kg feletti testsúlynövekedés azonban már túlzott mértékű, hiszen az anyának is, a magzatnak is egyaránt zsírlerakódást okoz.

\"\\"\\"\"

A folyadék visszatartása, az alsó végtagokba kialakuló pangás miatt is okozója lehet a súlygyarapodásnak. Ez megszüntethető, ha a terhes asszony naponta 3-4 alkalommal 30–45 percig az oldalára fekszik.

De ugyanilyen veszélyes a testsúlynövekedés elmaradása. Rossz előjel, hogy a hízás 4,5 kg-nál kevesebb.

A magzat szükségleteinek fedezésére a terhes nő a szokásos étrendjét naponta kb. 250 kcal-val egészítse ki. Ennek nagy része fehérje legyen, ám az étrend legyen kiegyensúlyozott, sok gyümölccsel és zöldséggel kiegészített. A terhes nő részesítse előnyben a rostokban gazdag, cukormentes magvakat. Konyhasó – lehetőleg jódozott – mérsékelt legyen, a nagyon sós vagy sok tartósítószert tartalmazó ételeket kerülni kell.

\"\\"\\"\"

Terhesség alatt még a nagyon elhízott terheseknek sem ajánlatos fogyókúrázni.
A terhes nő egyszerre keveset egyen vagy igyon. Naponta többször étkezzen, étele könnyű, emészthető legyen. A gyakori hányingert a szódavíz vagy az üdítők csökkenthetik. A terhes gyakran vaspótlásra szorul: megfelelő vaskészítmények állnak a rendelkezésre.


<< Vissza a hirekhez